4 Ekim 2015 Pazar

"Maksat yeşillik olsun."


    Hemen hemen herkesin çok sevdiği OT dergiden bazı alıntılar ve izlenimler sunmak istiyorum size bu sefer. Neredeyse her yaştan okuru olan OT derginin kendi içinde okurları tarafından kullanılan slogan haline dönmüş bir de cümlesi var. "OT'lanıyoruz." Yapılan paylaşımlarda "Bugün büfedeki abiye bi OT verir misin? Dedim, büfeci şoka girdi." , "Bu ay da OT'landık." , "OT'lanma zamanı." Gibi cümlelerle karşılaşıyorum. Benim de sevdiğim ve fırsat buldukça okuduğum bir dergi OT. Birkaç fotoğraf ve yorumla yazıma devam edeceğim. 


Hepimizin en çok Leyla ile Mecnun'dan tanıdığı Ali Atay namıdeğer Mecnun OT'da yazıyor. O kadar güzel yazıyor ki eline, kalemine, yüreğine sağlık. İnsanın okurken "O gemi birgün gelecek." Diyesi geliyor hani.


Sevgili Ahmet Hakan'ın "Bazen Kendi Kendime Diyorum Ki" isimli yazısında bu ay o kadar güzel bir cümleye rastladım ki... "Keşke Cemal Süreya yaşasaydı." Keşke... Yüreği aşk dolu insan Cemal Süreya. O öldüğünde ben anne karnındaydım. Ah be ecel biraz daha bekleseydin de "Benim zamanımda bir Cemal Süreya vardı ki aynı havayı soluduğum." Diye övgü dolu cümleler kurabilseydim.


Ah canım Yekta. Seni sesinden tanıdım ve o kadar çok sevdim ki. OT dergide seni görmek o kadar haz veriyor ki bana. Sen her zaman yaz. Her zaman gül. Aman o güzel ses tellerine zeval gelmesin. Seviliyorsun yahu...


Hakan Bıçakçı'ya ait sayfadaki o enfes cümle. "Mal gibi kaldım." Şimdi bana söyleyin hangimiz tam olarak da böyle mal gibi kalmadı. Hayatta öyle anlar var ki insanın elinden hiçbir şey gelmiyor. Aşağı tükürse sakal, yukarı tükürse bıyık. E napalım, hayat gailesi işte. 


Buram buram aşk kokan fakat acı aşk kokan cümle. Tarık Tufan selam olsun sana.

5 yorum:

  1. Ot derginin bi sayısını ben bir ayda bitiremiyorum bir türlü.. Her köşesini ayrı ayrı okuyorum ve sanki küçük bir dizeyi bile okumasam çok şey kaybediyormusum gibi geliyor.. Ayrıca bende Ot dergi kadar değeri olan bir başka dergi daha var; Kafka Okur.. İkisi de vazgeçilmezler arasında.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Gamze. Gerçekten dediğin gibi bir kelimeyi bile atlasan vicdanın rahat etmiyor. Böyle güzel yazarlar oldukça biz daha çok dergi okuruz. İyi ki de okuruz. :) Sağlıcakla..

      Sil
  2. Anlamlı metinlerin buluşma noktası Ot. Şayet okumadıysan Ot'u sevdiysen, Kafa dergisine de bir göz at derim. Orda da çok değerli yazarlar hatta sanatçılar ve de kalemlerinden çıkanlar var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın zamanda göz atacağım, teşekkürler. :)

      Sil
  3. Ya çok iyi bir sürü dergi var... :)

    Neyse, ben de beklerim Kafa'ya... Sevgiler... :)

    YanıtlaSil